Vestelnud suve lõpus ühe ettevõtte juhiga uue aasta planeerimisest, jagas ta oma muret, et soovib oma
ettevõttele strateegilist tegevusplaani koostada, kuid ei tea kuidas sellega alustada. Jagasin talle mõne soovituse ja strateegiapäevajuhendi.
Kliendi tagasiside oli järgmine:
„ Strateegiapäevajuhend aitas luua ettevõttele läbimõeldud struktuuri ja detailse plaani kuidas tegutseda.
Samuti aitas jõuda meil murranguliste otsusteni.“
G. Nõmm – ettevõtja
Pooltele minu klientidest, kelleks on kuni 10 töötajaga väikeettevõtjad, tuleb uudisena, et igal ettevõttel võiks olemas olla pikaaegne tegevusplaan või strateegia, kuidas turul tegutseda ja jätkusuutlikult püsima jääda. Nende peamiseks igapäevamureks on olnud kulud kaetud saada ehk kindlustada, et palgad, maksud ja sisse tulnud arved oleksid makstud. Kui sellest midagi üle jääb, on suurpärane, kui mitte, saadakse ka hakkama. Kuidas aga ettevõtluses tegutseda nii, et mitte olla iga kuu lõpus peost-suhu olukorras? (Tõesti, see olukord ei kimbuta ainult palgatöötajaid, vaid ka paljusid väike- ja üksikettevõtjaid!!!!). Julgustan kõiki ettevõtjaid alati koostama strateegiaplaani, mille üheks osaks on tegevusplaan. Vahet ei ole, kas teed selle strateegiaplaani ainult ühele osale ettevõtte tegevustest või on tegu ettevõtte kõiki teemasid haldava pikaajalise strateegiaplaaniga. Suurettevõtted teevad strateegiaplaane kas iga aasta või paari aasta tagant ning neid järgitakse ja uuendatakse jooksvalt ehk korra-kaks aastas.
Kindel siht ja strateegia- kuidas turul ellu jääda, areneda ja kasvada ning kuidas vajadusel paindlikult ressursse suunata ja suunda muuta kui turutrendid muutuvad.
Näiteks, kui soovid liikuda Tallinnast Võrru, siis Eesti kaarti vaadates näed kohe ära, milliseid teid kasutada. Võid sõita otse, aga võid teha ka enda jaoks vajalikke vahepeatusi või valida otsetee asemel ka mõned kõrvalteed, kui su vahesihtmärk asub otseteest veidi eemal. Kaart aitab sul hetkega aru saada ja märgata , kuidas on sul kõige mõistlikum liikuda. Tänapäeval tulevad muidugi appi ka digitaalsed kaardid, et saaksid lisaks arvestada ajakulu, ilmastiku- ja teeolusid ning liikumiskiirust ühest punktist teise koos lisapeatustega. Samamoodi on ka strateegia sinu ettevõtte jaoks plaan või maakaart, mis aitab Sul arvestada täpset teekonda, võimalikke kiiruspiiranguid, peatusi ja ilmastikuolusid, samas hoides sind kogu aeg teadlikuna sihtpunkti kohalejõudmise ajast.
Strateegia annab sulle sinu ettevõtte jaoks suure pildi, selgemad eesmärgid, võimalikud vahepeatused ja teadlikud lahendused.
Töötajaid strateegia loomisse kaasates saad palju väärtuslikku lisainfot, mida sa ise märgata ei oska ning ka lojaalsemad töötajad, sest nende arvamus on ära kuulatud. Plaanide loomisse kaasatud töötajad järgivad ühiselt loodud plaani suurema pühendumusega kui käsuna alla tulnud juhtnööre.
Telli video koos juhendiga
Millised on need küsimused, mida strateegia koostamisel läbi mõelda?
Strateegiapäeval käiakse tavaliselt läbi järgnevad teemad:
Antud loetelusse ei maksa kinni jääda, alati võib lisada oma valdkonnas määrava tähtsusega teemasid ja küsimusi, et midagi olulist ei jääks üle vaatamata.
TELLI:
Hind: 122€ koos käibemaksuga
Videos käsitletavad teemad on:
- siseaudit hetkeolukorra kaardistamiseks
- ärikasvu murdepunktid ja faktorid
- kuidas planeeritavad muudatused
töötajateni viia
- strateegiapäeva juhend
- tegevusplaani näidis
SWOT analüüs - tugevused, nõrkused, võimalused ja takistused/ohud
Turuanalüüs - turutrendid, konkurendid,
klientide vajadused
ja eelistused
ja väärtused
Kirjeldamine,
vajadusel uuendamine/
täiendamine
Kaasajastamine vastavalt turuolukorrale ja ettevõtte eesmärkidele
Konkreetsed, mõõdetavad, ajaliselt saavutavad eesmärgid
Eesmärkide priotiseerimine
Eesmärkide saavutamise etapid ehk samm-sammulised plaanid
Eesmärkide ja eesmärkide saavutamise etappide eest vastutajate määramine
Eesmärkide saavutamise ajakava paika panemine
Vajalike finantsiliste, tehnoloogiliste ja inimressursside olemasolu ja saadavuse hindamine
Ressursside jaotamine vastavalt tegevusplaanile
Strateegiapäeva jooksul koostatud SWOT analüüs aitas suunata meie tähelepanu olulisele!
Strateegiapäeva korraldamine aitas näha kliendile keskendumise olulisust ja ka seda kuidas klienti paremini mõista, et ta tuleks tagasi ja teeks täiendavaid oste ehk kallimat ostukorvi!
Põhjalik juhend kuidas äriga liikuda punktist A punkti B!
Juhend aitas näha, mis oli meil veel tegemata et välistada riske ja võimalikke takistusi!
© 2024 Elle Muuga., All Rights Reserved.